Ақтөбе қаласы "Қалалық психологиялық-медициналық-педагогикалық консультация" КММ
Кіру
AA+
Ақтөбе қаласы "Қалалық психологиялық-медициналық-педагогикалық консультация" КММ
Ақтөбе қаласы "Қалалық психологиялық-медициналық-педагогикалық консультация" КММ
Ақтөбе қаласы "Қалалық психологиялық-медициналық-педагогикалық консультация" КММ
AA+
+7 (777) 777-77-77

Notice: Undefined index: headerType in /var/www/vhosts/pmpk-aktobe.kz/httpdocs/templates/shkola_it/html/mod_btn/authMobileDropdown.php on line 20
Вход в аккаунт kz

Тифлопедагогтың Ұсыныстары

Көруді сақтау үшін қажетті негізгі шарттардың бірі-бала айналысатын бөлмені жеткілікті жарықтандыру. Көз күндізгі жарыққа жақсы бейімделген, сондықтан оған ең жақын флуоресцентті жарықтандыру жасанды жарық ретінде енгізілуі керек. Бұл шамдар жұмсақ, диффузиялық жарық береді және жарықтандырылған бетте ешқандай көлеңке мен жарқыл жасамайды.
Жалпы шаршаудың және көру жүйесінің шамадан тыс жүктелуінің алдын алу үшін қызмет түрлерін уақтылы өзгерту, жағдайды өзгерту, сабақ барысында дене қалпын өзгерту қажет.
Көрнекі шаршаудың келесі белгілері ерекшеленеді, бұл визуалды стресстің салдары:
* жалпы шаршау;
• бас ауруы;
* назардың төмендеуі;
* өнімділіктің төмендеуі;
* функционалдық сипаттамалардың жоғалуы;
* миопияның пайда болуы және дамуы.
Мұндай шағымдар көру қабілетін белсенді және қарқынды пайдалану негізінде немесе ол аяқталғаннан кейін бірден пайда болады
Көру жұмысын ұйымдастырудың маңызды аспектілеріне Арқа мен мойынның бұлшықет аппараттарының шаршауының алдын алу жатады.
Сабақтың ұзақтығы
- 4-5 жастағы балалар үшін 15 минуттан аспайды, 
- 5-6 жас-25 минуттан аспайды, ал 6-7 жастағы балалар үшін - 30 минуттан аспайды. 

Сабақтың ортасында дене шынықтыру минуты өткізіледі. Сабақтар арасындағы үзілістер кем дегенде 10 минутты құрайды.

Сабақ соңында визуалды шаршаудың алдын алу және жоюдың әртүрлі әдістері қолданылады. 

Бұл бұлшық еттердің босаңсуына ықпал ететін қарапайым манипуляциялар болуы мүмкін: жиі жыпылықтау, көзді қысу, қабақты аздап жабу, көзді жұму, саусақтардың ұшымен жабық көзді сипау, жеңіл қысым, алақанды уқалау және жеңіл илеу және т. б.

Көздің кернеуін жеңілдету тұрғысынан ең үлкен әсерге қол жеткізу үшін офтальмологтар қараңғыда (пальминг) көздің максималды демалуына қол жеткізе отырып, көзді алақанмен (қысымсыз) жабуды ұсынады. "Жабық көздің алдында қара түс неғұрлым көп болса, соғұрлым олар релаксацияны сезінеді, демалу соғұрлым тиімді болады". 
Оқу, компьютерде жұмыс істеу кезінде жиі жыпылықтау ұсынылады. 

Бұл әдіс қарапайым, бірақ кернеуді жеңілдету үшін тиімді болып саналады. Үнемі және жиі жыпылықтауды әдетке айналдыру маңызды (әр 10 секунд сайын 1-2 рет), бірақ ешқандай күш жұмсамай.

Техниканың тағы бір тобы-көзге арналған жаттығулар жиынтығы. Көзге арналған жаттығуларды ұсынатын офтальмологтар олардың көру бұзылыстарының алдын алуға да, жоғалған көруді қалпына келтіруге де жарамды екенін атап өтеді. 
Қазіргі танымал офтальмологиялық және гигиеналық әдебиеттерде балалар мен ересектерге арналған әртүрлі жаттығулар жиынтығы берілген. 

Мұғалім мен ата-аналар жаттығулардың кез-келген кешені тиімді екенін есте ұстауы керек, егер бала оны ерікті түрде, белгілі бір қарқынмен, жүйелі түрде орындаса. 

Көзге арналған жаттығудың қарқыны ересектерге беріледі және жаттығудың мазмұнына, көздің жұмысын бақылайтын окуломоторлық функциялардың сақталуы мен дамуына, жаттығуды немесе жаттығулар жиынтығын игеру кезеңіне байланысты (алғашқы танысу кезеңі; үйрену кезеңі; моториканы қалыптастыру кезеңі).

Көрнекі шаршаудың алдын алу, жұмысқа қабілеттілікті сақтау, көрнекі мәселелерді шешудің сәттілігі сонымен қатар баланың көру жүйесінің жұмыс істеу мүмкіндіктері мен қажеттіліктеріне сәйкес көрнекіліктің оптикалық-физикалық сипаттамаларына қойылатын талаптарды сақтаумен қамтамасыз етіледі. Профилактикалық шаралардың бұл бағыты бұзылған балалар үшін де, қалыпты көру қабілеті бар балалар үшін де өзекті.

Дайындаған: тифлопедагог Мохиборода А.В.