Ақтөбе қаласы "Қалалық психологиялық-медициналық-педагогикалық консультация" КММ
Кіру
AA+
Ақтөбе қаласы "Қалалық психологиялық-медициналық-педагогикалық консультация" КММ
Ақтөбе қаласы "Қалалық психологиялық-медициналық-педагогикалық консультация" КММ
Ақтөбе қаласы "Қалалық психологиялық-медициналық-педагогикалық консультация" КММ
AA+
+7 (777) 777-77-77

Notice: Undefined index: headerType in /var/www/vhosts/pmpk-aktobe.kz/httpdocs/templates/shkola_it/html/mod_btn/authMobileDropdown.php on line 20
Вход в аккаунт kz

Балада сөйлеудің қалыптасуы оның жалпы дамуының негізгі сипаттамаларының бірі болып табылады. Көбінесе сөйлеу қабілетінің бұзылуы балалық шақта байқалады. Сөйлеудің бұзылуы әр түрлі, олар айтылымның бұзылуында, сөйлеудің грамматикалық құрылымында, сөздік қорының кедейлігінде, сондай-ақ сөйлеу қарқыны мен тегістігінің бұзылуында көрінуі мүмкін.
Сөйлеу қабілеті бұзылған балалар үшін мамандандырылған мектепке дейінгі білім беру мекемелері немесе жалпы білім беретін мектепке дейінгі мекемелерде топтар бар. Оған бару үшін психологиялық-медициналық-педагогикалық комиссиядан (ПМПК) өту керек.
Балалардағы сөйлеу бұзылыстарын жоюға бағытталған сөйлеу қабілеті бұзылған балаларға арналған арнайы топтарда жүргізілетін толыққанды түзету жұмыстары үйде тұрақты жұмыссыз мүмкін емес. Баланың сөйлеу кемістігі неғұрлым айқын болса, соғұрлым логопедиялық сабақтардан тыс жұмысқа көп көңіл бөлу керек. Ата-аналардың баланың сөйлеу кемістігін дұрыс түсінуімен және қарым-қатынасымен, анасы мен әкесінің сөйлеу ауруын жеңу процесіне белсенді қатысуымен мамандар тезірек нәтижеге қол жеткізеді.
Ата-аналарға арналған ұсыныстар:
Қолданылатын лексика мен грамматикалық дизайнға назар аудара отырып, өз сөйлеуіңізді бақылаңыз. Барлық дыбыстар мен сөздерді анық айтып, асықпай сөйлеңіз.
Бала өзін және сізді естуі керек, өйткені сөйлеу еліктеу мен өзін-өзі еліктеу негізінде дамиды. Сондықтан байланыс уақытында-теледидарды, магнитофонды өшіріңіз. Баланы компьютерге үйретпеңіз.
Балаға мүмкіндігінше қысқа өлеңдер мен ертегілерді оқыңыз. Оларды бірнеше рет қайта оқып шығыңыз-бұл баладан шаршайды деп қорықпаңыз. Балалар бірнеше рет естіген мәтіндерді әлдеқайда жақсы қабылдайды.
Баланың сөздік қорын кеңейтіңіз. Балаға жаңа және түсініксіз сөздердің мағынасын түсіндіріңіз.
Балаңызды сөйлеуге шақырыңыз. Егер ол мүлдем сөйлемесе-оны диалогтың кез-келген түріне қатыстырыңыз.
Балалардың сұрақтарына жауап беріңіз. Қызығушылықты, сұрақ қоюға деген ұмтылысты ынталандырыңыз.
Күнделікті өмірде мүмкіндігінше көп әрекеттерді, баланың және өзіңіздің әрекеттеріңізді айтыңыз ("біз оң аяққа, шұлыққа киінеміз"," мен Шырын аламын, оны стаканға құямын " және т.б.).
Ұсақ моториканың дамуына назар аударыңыз-саусақтардың дәл қимылдары. Саусақ қимылдарын жаттықтыруға арналған жүйелі жаттығулар сөйлеудің дамуына ынталандырушы әсер етеді.
Егер маман (логопед) сіздің балаңызбен айналысса-барлық ұсыныстар мен тапсырмаларды жүйелі және күнделікті орындаңыз, сабақтарда алған білімдерін, дағдыларын және дағдыларын бекітіңіз.
 Маманға (логопедке) тағы бір рет барудан қорықпаңыз – уақтылы көрсетілген көмек сіздің жүйкеңізді үнемдейді, тіпті сіздің балаңызды сәтті және бақытты етеді.
 Дұрыс айтылмаған дыбысты немесе сөзді түзетіңіз, бірақ оны мұқият орындаңыз: ұрыспаңыз, дұрыс айтылмаған сөзді қайталамаңыз, дереу дұрыс айтуды талап етпеңіз. Дұрыс үлгіні беруді ұмытпаңыз. Дұрыс айтылу дағдысын қалыптастыру үшін балаға бірнеше рет қайталау қажет.
Тісжегі тіс-жақ жүйесінің (френулум, тістеу), есту мүшелерінің, мұрын-жұтқыншақтың жағдайы мен дамуын бақылаңыз. Олардың аурулары сөйлеу функциясының күйіне теріс әсер етеді.
Балаңызды ешқашан басқа балалармен салыстырмаңыз. Есіңізде болсын, әр бала жеке тұлға.

Дайындаған: невропатолог Н.К.Қанымбаева